Landbouwschool

Landbouwschool2018-04-02T15:00:23+00:00

Omdat meer dan 80% van de economie van Burkina Faso agrarisch is, ontstond het idee om een Landbouwschool te bouwen met drie richtingen: gewassen verbouwen, veeteelt en productverwerking. Met de westerse kennis binnen ons handbereik kunnen wij de lokale bevolking helpen de efficiëntie te verhogen. In de zomer van 2013 hebben we voor deze nieuwe school grond gekregen in Toussiana, een dorp 50 kilometer ten zuiden van Bobo Dioulasso. In november 2016 opende de school haar deuren voor zo’n 35 studenten, waarin de school klaar wordt gemaakt voor de officiële opening die in juli 2017 plaats gaat vinden. Momenteel worden er al gewassen verbouwd en zijn ze bezig met de bouw van een hek, waardoor de gewassen en dieren worden beschermd.
De studenten van de Landbouwschool helpen constant met de bouw van dit soort projecten.

Om de bouw van de school te realiseren zijn we een samenwerking aangegaan met Wilde Ganzen. Wilde Ganzen steunt honderden kleinschalige projecten in arme gebieden. We zijn heel trots op deze samenwerking. Voor meer informatie kunt u de website bekijken: www.wildeganzen.nl