Omdat meer dan 80% van de economie van Burkina Faso agrarisch is, ontstond het idee om een Landbouwschool te bouwen met drie richtingen: gewassen verbouwen, veeteelt en productverwerking. Het milieu in Burkina Faso kan een groot deel van het jaar erg droog zijn, dus is het zaak zorgvuldig met de oogst om te gaan en proberen in de droogte toch nog te verbouwen. Met de westerse kennis binnen ons handbereik kunnen wij de lokale bevolking helpen de efficiëntie te verhogen.

In de zomer van 2013 hebben we voor deze nieuwe school grond gekregen in Toussiana, een dorp 50 kilometer ten zuiden van Bobo Dioulasso. In november 2016 opende de school haar deuren voor zo’n 35 studenten, waarin de school klaar wordt gemaakt voor de officiële opening die in juli 2017 plaats vond. Op de landbouwschool zijn naast gewassen ook dieren te vinden: tiental kippen, enkele koeien en sinds kort ook een visbassin.

Sinds 2017 is de school elk jaar aan het verbeteren, er gaan inmiddels rond de 50 leerlingen naar de school.

Om de bouw van de school te realiseren zijn we een samenwerking aangegaan met Wilde Ganzen. Wilde Ganzen steunt honderden kleinschalige projecten in arme gebieden. We zijn heel trots op deze samenwerking. Voor meer informatie kunt u de website bekijken: www.wildeganzen.nl